tisdag 2 april 2013

Ungsbakad kolja med pressad potatis

* Glutenfritt * Sockerfritt * Mjölkfritt *


I onsdags förra veckan ville jag laga något snabbt och enkelt men ändå gott så jag tog den fiskbit jag hade över sen senaste fiskgrytan och ugnsbakade den. Jag kokade potatis till som jag pressade och sen åt jag detta med kokta grönsaker. Mums!

Ingredienser 1 portion
*1 fiskfilé
*1 tsk rapsolja
*1 tsk flytande honung
*chilipulver & salt

*Kokt potatis
*100g frysta haricot verts
*100g fryst broccoli

Sätt ugnen på 150°C. Börja koka potatisen.
Smörj en ugnsfast form och lägg i fiskfilén. Blanda rapsolja, honung och chilipulver i en liten skål. Pensla fisken med detta och strö sen över salt över fisken innan du stoppar in den i ugnen.
Baka fisken i mitten av ugnen i ca 20 minuter eller tills den ser klar ut - det brukar vara när den börjar dela på sig/falla sönder.
Koka upp vatten och ha i grönsakerna och koka enligt förpackningen.

Servera fisken med pressad potatis & grönsaker.

Smaklig måltid!
/Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar