tisdag 2 april 2013

Basilikasill till påsk

* Glutenfritt * Laktosfritt * Sockerfritt *


Det här receptet hittade jag i någon tidning vi fick hem, jag kommer dock inte ihåg om det var ICAs eller COOPs. Jag gjorde den samma dag och det var också då den var som godast, dagarna efter smakade den lite för mycket citron för min smak.
Så iaf, den här sillen fick bli mitt bidrag till årets påskbord. Annars brukar jag bidra med bl.a. hovmästarsås.

1 burk sill
*1 förpackning 5-minuterssill
*1 kruka basilika
*1 1/2 dl gräddfil, laktosfri
*rivet skal av en citron
*1 msk (hemmagjord) majonnäs
*1/2 tsk salt
*1 krm peppar

Låt sillen rinna av och skär den i bra bitar.
Mixa basilikan med gräddfilen tills den blir riktigt grön. Tillsätt citron, majonnäs, salt och peppar och mixa lite till.
Varva sill och sås i en lagom stor burk (ca 500ml). Kyl sillen fram till servering.



/Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar